2014. március 6., csütörtök

Samplerek

Hagyományőrző sampler halad, szépen, lassan ahogyan a hímzésrészleteket Ildikó rakja fel a  blogján. Kellemes időtöltés minden nehézség nélkül időben meglehet csinálni és még ezer más apróságot, lehet mellette  készíteni.
 Tulipánosból is elkészítettem, amit akartam. Dobozzá alakult igazi nehézségek árán többször szétbontottam a tetejét és még mindig nem olyan, amit gondolatban, sok tervezgetés mellett elképzeltem. Színek tökéletes összhangban vannak .... szerintem minden apró részlet a helyén, csak a kivitelezés hagy kívánni valókat. 

 Kedvenc motívumom. Mekkora lelkesedéssel, szeretettel hímeztem :) mostanra a lelkesedés  elfogyott.
Egyenlőre pihentetem, nem görcsölök tovább vele majd csak egyszer, talán minden összeáll és jól sikerül kiviteleznem.

Túri Zsuzsa: Ki mondja meg?


Ki mondja meg?
Ki mondja meg, merre menjek,
Mennyit bírok, mennyit merjek?
Ki segít nekem, ha szépen,
alázattal én megkérem,
segítsen nekem túlélni,
tenni, hinni és remélni?
Ki segít, hogyha már nincsen
Semmi álmom, semmi kincsem?
Kire nézzek, kihez szóljak?
Kinek lábához omoljak?
ki kísér el, ha elvesztem,
ki cipelné a keresztem?
Ki biztat, hogyha megállok,
fáradtan, én, vén zarándok,
éjfekete rémképekkel,
lelkemben ezernyi sebbel,
ki csitítgat, ki vigasztal,
ki biztat és ki magasztal,
ki mosolyog, ki hisz bennem,
ki mondja meg, mit kell tennem?

Nincsen múzsa, nincs tehetség,
Szenvedés van, múlt és emlék,
Rettegés kegyetlen mától,
Rettegés szörnyű haláltól.

17 megjegyzés:

Mii Stitch írta...

This is a really pretty box!!

Leki-Rita írta...

Nagyon szépségesek !

Fáni írta...

Kár elkeseredned, mert nagyon szép lett. Én már sok dobozt csináltam, de nekem sem sikerül mindig szabályosra. Ilyenkor egy sodrott zsinórral, vagy valami hasonló dologgal körbefogom, hidd el csodákat csinál.
Erről jut eszembe:
Az egyszeri ember festette a lakását saját kezűleg. Nem minden úgy sikerült, ahol eltervezte, de nem esett kétségbe. Sebaj, ide teszek egy képet, ide egy virágot, stb., stb.
Így kell felfogni.

gromine írta...

Szépséges kis dobozt készítettél !
Hogy tudtad ilyen szépen ráfeszíteni a mintát a doboz külsejére?

Névtelen írta...

Szépen haladsz a SAL-lal, csodás ez a kék szín.
A doboz nagyon tetszik - minden remekül harmonizál , nagyon szép a színösszeállítása. A horgolt szegély ötletét lopikálni fogom talán egyszer :)
Nem akarok kotnyeleskedni , de
egyetértek Fánival, én is mindenképpen körbefognám a kör alakú hímzést zsinórral . A kör alakú dísz elkészítéséhez itt van egy kis útmutató, nem tudom te hogyan csinálod- esetleg ötletet adhat ez is a hímzés hátlapozásához - nem :http://www.creativepoppypatterns.com/images/Image/File/CREATIVE-POPPY_A-DELAGE-CALVET_Tutorial_Round-Pinkeep.pdf

Vera írta...

Én azzal kezdem, egy dobozt sem készítettem, így nagyon beszélni sem tudok róla, tanácsot adni meg főleg nem tudok...De szerintem így is nagyon szép...Bár a lányok biztos jó tanácsot adtak... majd ha eccer készítek dobozt majd figyelek én is...Jó az összhang...és a szin is...
Horgolt szél nagyon ötletes, milyen sokszor jól jönne....
Mielőtt elfejtenem , az idézeted nagyon jó..és a múltkori is...
Legyen szép napod!

Rece-fice írta...

Nagyon szép, harmonikus az egész, és a pici egyenetlenség épp a kézi munka szekszepilje:-))))
Légy szabad ápr. elsején este - Vásárhelyen a könyvtárban a helyed: Marika kiállítása:-)

evikusz írta...

Nagyon szépek a SAL-ok! Remélem, lesz majd időm és én is nekiláthatok legalább az egyiknek! :)

Cat írta...

Nagyon szépek a SAL-ok. :)
Nekem nagyon tetszik a doboz is. :-)

Jutka írta...

Köszönöm! Mii Stitch, Leki Rita, gromine akkorára hímeztem pontosan és összevarrtam a hátoldalán az anyagot, ez volt az egyszerűbb rész. Fáni, általában én is úgy készítem el a kör alakú dolgaimat, de itt egy különleges technikát próbáltam ki, kevés sikerrel:(
Éva köszönöm az útmutatót! :)
Vera, a vers engem is megérintett.
Rece-fice, megpróbálok eljutni megnézni a kiállítást.
evikusz sok szabadidőd kívánok neked, hogy hímezhess kedvedre.
Cat, köszönöm!

Monika írta...

Hű,de csodaszép minden!!!Ez komoly!Én még nem mertem egy dobozt sem készíteni.Csodálatosak a színek!!!!

Palkó írta...

Nagyon tetszik a dobozod, szerintem is szép lett! A kézi munka egyik jellemzője, hogy soha nem tökéletes. Viszont egyedi, és szívből készül szívesen! :)
A SAL fotóját vittem :)
A versen elgondolkodtam... ugye nincs baj?

Medora írta...

Tetszik. "ki kísér el, ha elvesztem", ezt elviszem. Sokszor érzem én is.

Judit írta...

Szép lett a tavaszi dobozod! :)

Unknown írta...

Na de... mi a baj? Minden olyan szép!
Az a doboz, a horgolt csipke, amit pokolian irígylek. Szóval tökéletes.
Hasonlóan jó ízléssel biztos tudsz készíteni valamit az új hímzésből. Különben tényleg kár görcsösen gondolkozni, egyszer csak lesz egy jó ötleted. Addig meg vár.

Jutka írta...

Mamka, dobozt nem nehéz készíteni, csak én bonyolítom túl sokszor.
Palkó, nincs baj, a napfény hiánya néha rám tör.
Dóri, igaz barátnak mindig akad kísérője.
Judit tavaszi színekkel készült :)
Beáta, én meg a nagy hímzéseidért
irigyellek.

Barbaral írta...

A dobozod egyszerűen gyönyörű!!!:)