2011. október 29., szombat

Lehetetlen ellenállni a csábításnak

Mohair Gold napokon keresztül nézett rám én  meg "rá"magam sem tudom hogyan egyszer csak előkerült egy kötőtű a fonal és elkezdtem.... Csak úgy minden előkészület és minta nélkül, hiszen  nem tudtam szabadulni a gondolattól ebből a fonalból egy egyszerű sima kötésű kendőnek kell lennie kicsi csipke szegéllyel. Egészen kicsikére gondoltam mivel a kis kendőimet amit csak úgy a kabát alá beigazítunk mind elajándékoztam. Még sem a gondolataimban eltervezett kendő került le a kötőtűimről, nem is vagyok maradéktalanul megelégedve vele. Viszont kötésközben olyan sok mintaötlet szaporítási és fogyasztási módok világosodtak meg előttem, hogy ki kell próbálnom még most mielőtt elfeledkeznék róluk.



Öt dkg ment ebbe a kendőbe a fonalból így még talán elég lesz egy másik kendőre amit kicsit másként látok a gondolataimban. A színek valóságban teljesen más árnyalatok sajnos már megint nem sikerült jól fényképeznem. Még annyit a fonal viszonylag jól tartja a blokkolást a 20% gyapjú tartalom ellenére, kicsit bökős, de nem vészes. Különben is a pulcsimra tekerem nem a bőrömmel érintkezik közvetlen.


Ettől a hímzéstől csábított el a kendő az utóbbi időben nagyon úgy érzem elhanyagolom a xszemeseimet, pár apróságot kivéve nem sokat használtam a hímzőtűmet. Komoly dilemmám volt a nagy képemmel kapcsolatban kettőt is elkezdtem, de rájöttem képtelen lennék a befejezésre így még az elején feladtam pá száz öltés után. Ezeket a kisebbeket reményeim szerin végig öltöm. Bár a horgolás is nagyon csábít mert az este kötés után mindjárt elkezdtem egy horgolótű tartót horgicálni, hiszen nekem is kell egy hasonló mint Verának csináltam:) Így a heti szabadidőmben sem tétlenkedtem, annyi sok  kézimunkába kezdtem, hogy a hosszú hétvégém is alkotással fog telni:) Reményeim szerint jól elhaladok ezzel, azzal.

17 megjegyzés:

Újságíró Világvégén írta...

és tegyük hozzá, hogy még az én karkötőmet is meg kell valósítanod :)
ezt a fonalat már én is néztem magamnak Ágnesnél - nagyon szépek a színei...

Jutka írta...

Bizony, bizony szégyellem is magam végette, pedig a fonal már megérkezett csak lusta vagyok és elkalandozom más felé.....de mindig találok valamit.

Vera írta...

Mindig megcsodálom, azokat a műveket, amit "csak" úgy fejből készülnek...Mi tagadás nekem az ilyesmi nem megy, azért használok receptet, mintát..még sokszor igy is eltévedek..Ötletes..jól sikerült..

Nagymamis írta...

Szép kis kendőcske! Ügyes vagy, mint mindig!

Irenka írta...

Helyes kendőt sikerítettél, "csak úgy fejből"! Kíváncsian várom a következőt!

Judit írta...

Szép az a kendő, olyan könnyűnek tűink, így fotón! Ügyes vagy!!!
Mi alakul azon a vásznon??? :)

gromine írta...

Nagyon szép kendőt kötöttél "csak úgy".

unikat írta...

Csodálatos az a kendő!

Medora írta...

Te kis szorgos méhecske! Szenvedély ez a javából.

Otthon Művek írta...

Olyan mint egy tarka denevér! Nagyon szép, ügyes vagy!

fevi írta...

gyönyörű szép, általam imádott színekkel!!!

Rece-fice írta...

Csodaszééééééééééééép!

Jutka írta...

Köszönöm Nagymamis, Irenka, Gromine, Unikat, Adél, Rece-fice !
Judit már megint parkoló pályán van a x-szemes, majd írok róla.
Medóra igen szenvedély, még nem tudom káros esetleg hasznos:)
Fevi, ha látnád eredetiben a színeket:)

Csilla írta...

Nagyon ügyes vagy! Fejből kötni, menet közben alakítani, minden leírás nélkül egy ilyen szép kis kendőt... Mi lenne, ha le is írnád egyszer ezeket a mintákat?

Ányi írta...

Hát ha nem is jönnek át rendesen a színek, nekem nagyon tetszenek! Amúgy is:
1.: imádom a színátmenetes fonalakat
2.: kezdek beleszerelmesedni a kendőkbe, szóval, nálam telitalálat!

Cilee írta...

Ez a kendő egyszerűen csodás! A forma, azok a cikk-cakkok a szélén, és a színvilág! Nagyon szép!
Pár év múlva én is megpróbálom :-)

Jutka írta...

Csilla,A kötős, horgolós múltammal lehetséges csak kényre, kedvre kötni, de a leírás az nem az én műfajom:(
több időt vesz igénybe mint az elkészítése egy darabnak és nagyon nyögve, nyelős.
Ányi, köszönöm , hogy benéztél a kendőt várom:)
Cili, nagyon drukkolok neked kendő ügyben, majd kötni is megtanítalak!:)))